• ראשי
  • מעבדה בכימיה אורגנית

    מעבדה בכימיה אורגנית​​

     

    סמסטר א' – מעבדה מתקדמת בכימיה אורגנית, לתלמידי שנה ג'.

     

    העבודה במעבדה המתקדמת חושפת את הסטודנט לשימוש בשיטות מתקדמות בסינתזה אורגנית. היא מכשירה אותו לקראת עבודת מחקר עצמאית בתארים מתקדמים. 

     

    בחצי הראשון של הסמסטר כל סטודנט מקבל תוכנית עבודה אישית, מגוונת, מתוך מאגר ניסיונות הקיימים במעבד. בחצי השני של הסמסטר הסטודנט מקבל פרויקט אישי- סינתזה רב שלבית של חומר ידוע.

     

    המעבדה פועלת ארבעה ימים בשבוע. הסטודנטים מחולקים לשתי קבוצות העובדות 11 שעות במשך יומיים בשבוע לאורך כל הסמסטר. כל קבוצה מחולקת למספר קבוצות קטנות של 3-4 סטודנטים עם שני מדריכים המתחלפים באמצע הסמסטר.

     

     

    סמסטר ב' – מעבדת חובה, בכימיה אורגנית ניסיונית, לתלמידי שנה ב.

     

    כל סטודנט מקבל תוכנית עבודה אישית ממגוון הנושאים הנלמדים במקביל לקורס בכימיה אורגנית. במהלך המעבדה הסטודנטים רוכשים מיומנויות עבודה בסיסיות בכימיה אורגנית סינתטית.

     

    הסטודנטים מחולקים לקבוצות קטנות של 4-5 סטודנטים. לכל קבוצה יש שני מדריכים המתחלפים באמצע הסמסטר.

     

    המעבדה פועלת ארבעה ימים בשבוע, כל קבוצה יום בשבוע, תשע שעות ליום לאורך כל הסמסטר.

     

    המעבדה ממוקמת בבניין מדעים מדויקים, שנקר כימיה 201.

     

    שלט - המעבדה לזכרו של פרופ' יובל שבו ממייסדי המחלקה לכימיה אורגנית

     

     

    • מטרת המעבדה והעבודה בה
    • מעבדה שנה ב'
    • מעבדה שנה ג'
    • צוות המעבדה
    • מעבדה לביוטכנולוגיה

    מטרת המעבדה לכימיה אורגנית ללמד סינתזה אורגנית משלב התכנון דרך הביצוע והבידוד וכלה באיפיון התוצרים. חשיבות רבה מיוחסת להקניית ולהטמעת עקרונות וטכניקות עבודה נכונות – המשמשות בסיס מוצק בהכשרה של כימאי אורגני.

     

    תלמידי שנה ב' (מעבדת חובה) נחשפים בפעם הראשונה למושגי יסוד בעבודתו של כימאי אורגני: מיצוי, שטיפה, העמדת תגובה במערכת ריפלקס, גיבוש וזיקוק. התלמידים מתנסים בתגובות בסיסיות המשמשות בסינתזה אורגנית דוגמת אסטריפקציה, התמרה וגרינארד. בעבודת המעבדה מושם דגש על מוכנות ובטיחות בכל ניסוי ולשם כך נדרש התלמיד להפגין מידה ראויה של ידע תיאורטי הרלבנטי לניסוי ולהיות בקיא בכל שלבי הניסוי. התלמיד מוערך גם ביכולתו לתכנן את סדר יומו ולנצלו היטב וכן על הקפדתו על סביבת עבודה נקיה ובטוחה.

     

    העבודה ה"רטובה" מלווה בשימוש בציוד אנליטי מגוון. חלק מן הציוד מופעל על ידי התלמידים עצמם וחלק מן הציוד מופעל על ידי טכנאים מיומנים המקבלים הנחיות וחומרים מן התלמידים. התלמידים נדרשים בכל מקרה להכיר את עקרונות העבודה של הציוד האנליטי השונה ולנתח בעצמם את התוצאות המתקבלות.

     

    תלמידי שנה ג' (מעבדה מתקדמת) מוזמנים להעמיק את מיומניותיהם בעבודת המעבדה. הם נחשפים לטכניקות עבודה מתקדמות ונדרשים ליכולת טכנית גבוהה. דוגמאות לכך הן עבודה במערכות יבשות, שימוש בואקום גבוה או תגובות בטמפרטורות נמוכות. במחצית השניה של הסמסטר התלמידים נדרשים להפגין את כל הידע שצברו בביצוע פרוייקט סינטטי רב שלבי. פרוייקט זה מעצים את כל שלמדו עד כה – תכנוני הזמן נעשים משמעותיים יותר, רמת הניקיון בכל שלב משפיעה על תוצאות השלב הבא, הניצולות הופכות למשמעותיות בדרך אל התוצר הסופי ועוד.

     

    הוראות בטיחות של המעבדה >

     

    רשימת ציוד של המעבדה >

     

    רשימת כלים של המעבדה >

     

    אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
    UI/UX Basch_Interactive