איגוד הסטטיסטיקאים הישראלי גאה להכריז על תחרות סטטיסטיפדיה

במטרה להרחיב ולשפר את היצע הערכים העוסקה בסטטיסטיקה והסתברות בויקיפדיה העברית, איגוד הסטטיסטיקאים הישראלי גאה להכריז על תחרות סטטיסטיפדיה. התחרות בחסות עמותת ויקימדיה ישראל, בית הספר למדעי מתמטיקה באוניברסיטת תל אביב וחברת איסתרא מחקר.

26 אוקטובר 2015
תחרות סטטיסטיפדיה

פרסים בשווי אלפי שקלים יוענקו לכותבי ערכים בנושא סטטיסטיקה בוויקיפדיה

 

במטרה להרחיב ולשפר את היצע הערכים העוסקה בסטטיסטיקה והסתברות בויקיפדיה העברית, איגוד הסטטיסטיקאים הישראלי גאה להכריז על תחרות סטטיסטיפדיה.

התחרות בחסות עמותת ויקימדיה ישראל, בית הספר למדעי מתמטיקה באוניברסיטת תל אביב וחברת איסתרא מחקר.

 

במסגרת התחרות מוזמן הציבור לכתוב ערכים בנושא סטטיסטיקה והסתברות עבור הוויקיפדיה העברית במטרה להנגיש ערכים בנושאים אשר מופיעים בקורסי מבוא לסטטיסטיקה בסיסיים. הפרסים הכספיים לזוכים: פרס ראשון בסך 3000 ש"ח, פרס שני של 2000 ש"ח, ועוד 6 פרסי הוקרה בסך 500 ש"ח האחד. הפרסים הראשון והשני יוענקו לכותבי הערכים הטובים ביותר, וששת הפרסים על סך 500 ש"ח יוענקו או לכותבי ערכים טובים או לעורכים אשר תרמו משמעותית להכי הרבה ערכים. הערכים שייכתבו עבור התחרות ייבדקו מדעית על ידי תלמידי מחקר וחברי סגל, וידורגו לפי איכותם המדעית וכן על פי נגישותם לקהל הרחב.

 

"סטטיסטיקה חשובה לאזרח בעידן המודרני כדי לפרש ולהפעיל חשיבה ביקורתית על זרם הטענות והנתונים המגיעים אליו בתקשורת ובכלל התרבות, החל בתוצאות מחקרים רפואיים וכלה בסקרי בחירות", מסבירים טל גלילי ואבנר קנטור, מארגני התחרות, "מטרת התחרות היא לסייע ולהנגיש את עולם הסטטיסטיקה לדורות של תלמידי תיכון וסטודנטים בשפה העברית. אנו רוצים להכין את הקרקע כך שלתלמידי תיכון וסטודנטים יהיה משאב ציבורי וחופשי המסביר במקצועית ובפשטות מושגים יסודיים מהתחום".

 

הזוכים יוכרזו באירוע סיום התחרות שיתקיים בבית הספר למדעי המתמטיקה באוניברסיטת תל אביב.

 

שופטים:

● ד"ר תמר גדריך, מכללת אורט בראודה

● ד"ר דוד עזריאל, טכניון

● פרופ' עוזי וישנה, אוניברסיטת בר-אילן

● טל גלילי, אוניברסיטת תל אביב.

 

לעמוד התחרות בוויקיפדיה >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>