פרופ' דוד שטיינברג זכה במדליה היוקרתית על שם George Box לשנת 2013

פרופ' דוד שטיינברג, ראש ביה"ס למדעי המתמטיקה, זכה במדליה היוקרתית על שם George Box לשנת 2013.

02 אוקטובר 2013
פרופ' דוד שטיינברג זכה במדליה היוקרתית על שם George Box לשנת 2013

ברכות לפרופ' דוד שטיינברג, ראש ביה"ס למדעי המתמטיקה באוניברסיטת תל-אביב, לרגל זכייתו במדליה היוקרתית על שם George Box לשנת 2013 מטעם האגודה האירופית לסטטיסטיקה תעשייתית ועסקית (ENBIS).

 

ראש בית הספר למדעי המתמטיקה, פרופ' דוד שטיינברג, זכה לאחרונה במדליה יוקרתית מטעם הרשת האירופית לסטטיסטיקה תעשייתית ועסקית (ENBIS). המדליה מוענקת מדי שנה לסטטיסטיקאי שתרם באופן מיוחד לפיתוח וליישום שיטות סטטיסטיות לתעשייה ולעסקים, והיא נקראת על-שמו של פרופ' ג'ורג' בוקס (Box), אחד המדענים הבולטים בתחום (ומי שהנחה בעבר את פרופ' שטיינברג בעבודת הדוקטור שלו). 

 

פרופ' שטיינברג מספר, כי המדליה הוענקה לו בעקבות מחקר שערך בתחום של הפעלת עקרונות סטטיסטיים לבניית ניסויים מבוקרים. לדבריו, תכנון נבון של ניסוי מבוקר יכול לשפר במידה משמעותית את יעילותה של הלמידה המדעית והטכנולוגית, תוך האצת תהליכי פיתוח של מוצרים ותהליכים. שימוש במערכים סטטיסטיים חכמים מאפשר לחקור בו-בזמן מספר רב של גורמים, תוך הקפדה על היכולת לזהות מי מבין הגורמים משפיע על הביצועים.

 

המחקר של פרופ' שטיינברג נוגע בשאלות כגון: כיצד ניתן לנצל ניסויים סטטיסטיים כדי לשפר תהליכי ייצור? איך ניתן לשפר איכות תוך הקטנת פיזור בעזרת ניסויים מבוקרים? מהן ההשלכות של הנחות שגויות בעת בניית תוכנית ניסוי? כיצד כדאי להרחיב ניסוי קיים? איך כדאי לבנות מערכי ניסוי, כאשר התוצאות אינן כמותיות (אלא נמדדות ב"הצלחה" או "כישלון")? היום ניסויים רבים מתבצעים על סימולטור ממוחשב (במקום במעבדה או בשדה) – מה מיוחד בניסויים אלו, ואיך זה בא לידי ביטוי בתכנון הניסוי ובניתוח התוצאות?

 

במהלך המחקר, לצד העבודה העיונית בשאלות הנ"ל, ליווה פרופ' שטיינברג מספר רב של ניסויים בתחומים כמו תעופה, ביו-טק, מוזיקולוגיה, ביטחון, מכשור רפואי ועוד.

 

"במקרים רבים, ניסויים הם הנתיב לתגליות", אומר פרופ' שטיינברג, "והמחקר שלי מביא ידע ייחודי שעוזר למדענים ולמהנדסים להפעיל בצורה חכמה יותר את הידע שלהם, על מנת להאיץ את תהליך הגילוי".

 

לאתר הרשת: www.enbis.org  

למידע על המדליה: http://www.enbis.org/awards/george_box_medal/?_ts=1657

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>